Спробуйте написати від руки пів сторінки тексту. Швидше за все, цей процес буде для вас некомфортним, незвичним і виснажливим, особливо якщо за родом служби вам не доводиться багато писати. Все тому, що в повсякденності для письмової передачі інформації нам вистачає пари клавіш набраних в чаті одним пальцем. Нинішні діти не відстають і, знаючи букви, до 1 класу вже вміють писати цілком зрозуміле СМС бабусі. Закономірно, що сучасні батьки учнів початкових класів слідом за своєю дитиною задаються питанням: ну і навіщо вчитися не просто писати, а писати красиво виводячи елементи літери? Навіщо витрачати сили і час на чистописання?Навіщо потрібні прописи в 1 класі

Що таке прописи?

Спеціальних прописів зараз багато. Для дошкільнят є прописи загальні, математичні, розвиваючі логіку і т.д. Але якщо ми говоримо про учнів початкових класів, то перш за все в прописах будуть завдання, спрямовані на підготовку руки до листа, а потім на чистописання. Адже перше, з чим ваша дитина знайомиться в школі, – буквар. Першокласники вивчають букви і їх звуки, їх назви, вимову і написання. Комплекти сучасних прописів 1 класу логічно доповнюють буквар, навчаючи правильного написання друкованих та прописних літер і їх з’єднань, попередньо пропонуючи зразки написання.

Навіщо першокласнику «каліграфія»

Прописи допомагають формувати не тільки гарний почерк, а й орфографічну грамотність – важливу складову загальної мовної культури. Але про все по порядку. Почнемо з фізіологічних і психологічних властивостей і навичок дитини 6-7 років, які розвивають прописи. це:

  • дрібна моторика;
  • координація;
  • механічна (м’язова) пам’ять;
  • зорова пам’ять;
  • перетворення інформації з однієї форми в іншу (звукова форма інформації переходить в письмову);
  • формування культури мовлення (акуратність і культура письма впливає на культуру мовлення в цілому).

Також прописи впливають на розвиток складних нейронних зв’язків в головному мозку, цей процес виникає з координації навички рухів руки при листі і мислення, формується патерн «чую – розумію – відтворюю на листі». І волю теж тренують саме прописи, тому що вироблення навички письма красивим почерком вимагає в тому числі і вольових зусиль. Відбувається це дуже своєчасно: ця сфера починає формуватися саме в старшому дошкільному віці і в початковій школі.

Звичайно, розвиваючи перераховані вище характеристики фізіології і психології першокласника, ті самі зошити із завданнями «обвести», «заштрихувати» і «написати за зразком» формують певні навички письма:

  • оволодіння формою букв;
  • безвідривне письмо;
  • способи з’єднання букв;
  • похиле написання.

Як прописи допомагають в навчанні

Прописи допомагають першокласнику не тільки в написанні красивих букв. Від того, наскільки дитина привчена до акуратного і точного письма, безпосередньо залежить процес навчання в цілому. Яким чином?

Першокласник дізнається, що написання кожної літери складається з написання її елементів, поєднуючи які ми отримуємо єдине ціле. А це дає дитині уявлення про логіку і розуміння закономірностей в побудові навколишнього світу.

Нарешті, наш маленький учень починає розуміти, що від кількості і якості прикладених зусиль залежить позитивний результат: якщо постараєшся, стрічка красивих букв стане найбільш наочною ілюстрацією до цього твердження.

Ось і виходить, що, займаючись тренуванням почерку в спеціальних зошитах, дитина отримує навички і знання, необхідні для успішного проходження освітнього процесу в школі. Чи варто нагадувати, що текст який легко читати, акуратність і чистота в зошитах – одна зі складових позитивних оцінок з кожного предмету в подальшому. Тому прагнення добре і успішно вчитися може стати для початківця учня мотивацією навчитися красиво писати.

Хороший почерк повинен закладатися в початковій школі, проблеми з ним можуть привести до організаційних труднощів і навіть до зниження самооцінки. Завдання, включені в робочі зошити НУШ, формують графічний навик, розвивають звукову культуру, сприйняття і мислення дітей, розширюють їх лінгвістичні уявлення.

Чи можна займатися по прописами вдома?

Відразу зауважимо: в 1 класі немає і не повинно бути домашніх завдань. Але буває так, що бажання самої дитини навчитися красиво писати підштовхує батьків потренувати з першокласником правила написання букв і їх елементів.

Вибір прописів величезний, але перш ніж купувати, запитаєте поради у фахівця – вчителя. Він підкаже, який зошит краще вибрати для домашніх «тренувань».

Якщо пишемо в прописах дома, то:

  • займайтеся після обіду і після обідньої прогулянки, коли дитина відпочила від шкільних уроків;
  • не перевантажуйте дитину великою кількістю завдань. Нехай напише одну-дві строчки, зберігаючи при цьому інтерес і гарний настрій;
  • хваліть малюка за правильно зроблене завдання;
  • якщо щось не вийшло, надихати, а не критикуйте. Пам’ятайте, що ваш першокласник ще тільки вчиться.

Наскільки важливий гарний почерк?

Експертна думка педагогів і психологів щодо красивого почерку багато в чому сходиться. Навчитися писати хорошим почерком не є головною ціллю. Важливо навчитися писати грамотно і зрозуміло викладати свої думки в письмовій формі. Тому роль і завдання прописів експерти відзначають наступні.

  1. Придбання навички автоматичного письма.
    • Якщо дитина буде думати над кожною літерою, куди вести лінію і як з’єднати її з іншою буквою, то навряд чи у нього буде при цьому можливість подумати над тим, що і як він в цей момент описує.
  2. Формування зрозумілого почерку.
    • Нерозбірливий почерк заважає дитині самій прочитати те, що він написав, а отже, побачити власні помилки і виправити їх.
  3. Формування поваги до свої і чужої праці на всіх етапах навчання.
    • Так-так, навчаючись писати акуратно і зрозуміло, дитина докладає зусиль. Отже, вчиться цінувати свою працю. Вчителю читати акуратно написане зрозуміло і приємно. Виходить, працюючи над красою почерку, учень проявляє повагу до свого вчителя і іншим людей, які будуть читати його роботи в майбутньому.

Як бачимо, прописи не просто тренажер для вироблення каліграфічного почерку. Це – один з численних способів виховати не тільки грамотну, але й освічену, і всебічно розвинену людину.


0 коментарів

Leave a Reply

%d bloggers like this: