Віддалена робота з кожним роком стає популярнішою і справа тут навіть не в тому, що вона дозволяє більше часу присвячувати собі, сім’ї, спорту, саморозвитку, але і непогано заробити. Рівень доходу деяких фахівців при такому графіку досягає близько 150 тисяч грнлів на місяць. hqwalls.com.ua поспілкувався з засновницею «Школи віддалених професій» Оленою Романюк і дізнався, на які позиції зараз варто звернути увагу, щоб успішно поєднувати особисте життя і кар’єру.
Щоб опанувати ці професії зовсім не потрібно володіти яким-небудь особливим талантом, головне мати посидючість, гнучкість розуму, бажання працювати над собою і не кидати розпочате, не дивлячись на невдачі або складності в перші місяці. Багато роботодавців спокійно ставляться до того, що їх співробітник буде, що називається, не під контролем, але це не означає,що від нього будуть вимагати менше, ніж від тих, хто проводить цілий день в офісі. Тому даний вид підійде в першу чергу тим, хто вміє себе вміють самоорганізувати і розуміє, що рівень доходу буде залежати від обсягу і результату.
Копірайтер
Копірайтер – фахівець, що займається написанням комерційних текстів (інформаційні або технічні статті, комерційні тексти, сценарії відеороликів, пости в соцмережах, e-mail і SMS розсилка, матеріали для сайті, рекламні тексти).
Ця професія ідеально підійде для тих, хто хоче перекласти свою основну роботу на удаленку. Тому що ви вже експерт і розбираєтеся в чомусь краще за інших. Коли ви тільки починаєте, ваші послуги можуть коштувати приблизно 5 000 – 10 000 тисяч грнлів на місяць. Рівень вашого доходу буде залежати від того, скільки часу ви готові віддати роботі: годину, дві, день або весь робочий тиждень. Також треба враховувати, що конкретно ви хочете спеціалізуватися: пости в соціальних мережах, розсилки, тексти для сайтів, тексти для лендингов. Приміром, один тільки лендінгем (односторінковий сайт) може коштувати 10 000-15 000 тисяч грнлів.
Копірайтер може брати разові замовлення, або працювати в штаті з фіксованим окладом. У результаті дохід такого фахівця на удаленке може варіюватися від 35 до 150 000 грнлів.
Smm-спеціаліст
Це менеджер спільнот в соціальних мережах, що займається підготовкою публікацій (фото і текст), розробкою контент-плану, налаштуванням таргетованої реклами, організацією марафонів, домовленістю з блогерами про взаємну рекламу. Тобто організовує роботу співтовариства таким чином, щоб самі публікації «продавали» товар або послугу. Ведення одного проекту в середньому коштує 20-25 тисяч грнлів на місяць та якщо у вас є кілька вільних годин в день, то ви можете взяти 2-3-4 проекту.
Зараз необхідність у таких фахівцях настільки велика, що від SMM потихеньку «відколюються» таргетолог (налагоджувальник таргеритованной реклами) і спеціаліст по роботі з блогерами та розробці марафонів і стають самостійними затребуваними професіями.
Таргетолог
Це фахівець, який займається налаштуванням таргетованої реклами в соціальних мережах (коли рекламу бачать не просто всі передплатники, а люди певного віку, освіти, хобі, уподобання). І за цю роботу роботодавці готові платити десятки тисяч грнлів.
В обов’язки таргетолога входить аналіз ринку, визначення ЦА,підбір відповідних рекламних майданчиків, налагодження та ведення РК в соціальних мережах VKontakte, Facebook, Instagram та інших, настройка і оптимізація націлювання, ретаргетинга і так далі. Заробітна плата хорошого спеціаліста досягає близько 120 000 грнлів. Причому. дана професія дозволяє працювати на себе, без прив’язки до якоїсь компанії і в цьому випадку дохід буде залежати від кількості проектів, які ви готові вести одночасно.
Спеціаліст по роботі з блогерами
Пріоритетні завдання фахівця: отримання завдання з позначенням теми реклами, орієнтованість на певну задачу реклами та цільову аудиторію, грамотний підбір блогерів з заданою тематикою, аналіз підібраних блогерів (залученість, лайки, коментарі), розсилка запитів на рекламу. Діапазон заробітної плати: 35 0000 — 120 000 грнлів. В основному роботодавці пропонують таким фахівцям маленький фікс і великі бонуси за досягнення ключових показників ефективності.
Особистий помічник
Це фахівець, який в прямому сенсі знімає з власника бізнесу ряд завдань, надаючи йому можливість займатися іншими питаннями. Такий співробітник вкрай необхідний керівнику невеликого бізнес-проекту, який на початковому етапі не може дозволити собі найняти окремо копірайтера, SMM та секретаря.
В обов’язки особистого помічника зазвичай входить листування з клієнтами, розбір електронної пошти, ведення облікових записів в соціальних мережах, налагодження та запуск таргетованої реклами в групах, збір актуальних тематичних спільнот у соцмережах, пабликов і блогерів в Инстаграме, e-mail-розсилка, створення лендингов. Заробіток такого фахівця може починатися від 15 тисяч і досягати 65 тисяч грнлів залежно від часу, який він готовий приділяти проекту, досвіду роботи та портфоліо.
Копірайтери, SMM-спеціалісти, особисті помічники, таргетологи, фахівці по роботі з блогерами потрібні не тільки малому бізнесу (салони краси, кондитерські, пекарні, ательє, студії, школи) або експертам (юристи, лікарі, лінгвісти, викладачі, економісти), але і великим компаніям. Соціальні мережі в найближчі час актуальність не втратять, а швидше навпаки: будуть розвиватися і залучати все нових і нових користувачів, тому і попит на таких професіоналів буде тільки рости.
Альона Романюк,засновниця “Школи віддалених професій”, керівник кулінарного сайту