Якщо ви виявили у себе якісь таланти, то не поспішайте закопувати їх в землю, думаючи, що це нікому не цікаво. Будь-яке, навіть саме незначне, на вашу думку, хобі можна перетворити на джерело доходу. Як? hqwalls.com.ua розпитав експертів і склав список рекомендацій.
Навіть якщо у вас немає початкового внеску і грошей на рекламу, все одно не впадайте у відчай і не припиняйте займатися тим, що вам подобається. Пам’ятайте, що багато починаючих підприємців діяли за допомогою сарафанного радіо, і коли про них дізналося достатня кількість людей, тоді і посипалися перші замовлення. Починати завжди важко, але ще складніше шкодувати про втрачені можливості. Щоб знайти перших замовників, для початку влаштуйте презентацію своєї продукції (чи послуг), можливо навіть зробіть щось безкоштовно, але попросіть натомість людей залишити відгуки про вас, якщо їм дійсно сподобається, і порекомендувати своїм друзям і знайомим. І коли у вас з’явиться кілька клієнтів, тоді можете потроху підвищувати вартість своїх послуг.
Визначення ціни
Щоб визначитися, скільки ж грошей ви можете брати за свою продукцію або послуги, для початку вивчіть ринок і подивіться, скільки на це готові витрачати самі споживачі. Але якщо у вас досить оригінальне хобі і тому складно зробити вибірку цін по ринку, тоді вам доведеться самостійно підрахувати собівартість витратних матеріалів, витрачених сил і енергії та інше, щоб визначити, яка сума може бути прийнятна для ваших потенційних споживачів і не відлякає їх. Не варто надто занижувати свої таланти – ви витрачаєте час, сили і нехай незначні, але гроші, щоб створити щось особливе.
Потім, коли клієнтів стане набагато більше і у вас будуть розподілені всі записи на тижні або навіть місяці) вперед, то можете задуматися про підвищення вартості своїх послуг. Не бійтеся, що це відлякає людей – ви повинні працювати в тому ритмі (і в тій ціновій політиці), якій вам комфортний.
Багато (дуже багато) розмов
Будьте готові до того, що буде дуже багато розмов і переговорів. Наприклад, ви можете зіткнутися з такою проблемою, що клієнти спочатку зроблять замовлення, а в останній момент передумають. І виходить, що ви вже витратили час і гроші, щоб виконати їх прохання, але в підсумку все не склалося. Вам доведеться закликати на допомогу всю свою чарівливість і красномовство, щоб знайти інших покупців, або переконати первинних замовників, що їм все-таки потрібно те, що вони спочатку замовляли. Або, наприклад, постачальники могли зірвати терміни, доставити не те, що ви замовляли і так далі. При такому повороті подій буде складно планувати свою зайнятість і оплачувати свої рахунки.
Тому необхідно організувати роботу таким чином, щоб люди залишали передоплату за замовлення, тоді ви не будете нести втрати, у разі, якщо вони відмовляться (відмов у цьому випадку стане значно менше, адже ніхто не захоче втрачати свої гроші). З постачальниками теж можна зазначити той момент, що у разі, якщо вони зривають терміни або привозять не те, що ви замовляли, то повинні будуть вам якось це компенсувати. Штрафи можна продумати і для інших недобросовісних замовників і партнерів, щоб люди розуміли, що вас не варто підставляти. Пам’ятайте, що це ваш бізнес і лише вам видніше, як зробити так, щоб він став прибутковим і комфортним для вас.
Пропозиції та пошук компромісів
Як тільки ви почнете розвиватися, вас відразу ж стане надходити багато різнопланових пропозицій, наприклад, зробити щось, чим ви до цього не займалися (видозмінити вашу творчість), погодитися на які-небудь компроміси або зовсім робити лише те, що від вас вимагає замовник. З одного боку, звичайно, в кінцевому підсумку ви і робите щось, що повинно сподобатися клієнту, але з іншого – якщо ви постійно будете виконувати те, що вам не дуже подобається, дуже скоро ви перестанете отримувати задоволення від процесу і він перетворитися для вас у тягар. Згадайте, чому, наприклад, ви змінили офісну роботу на творчість? Хіба не від рутини ви хотіли втекти і займатися тим, що вам справді подобається? Тоді визначтеся, на які компроміси ви готові піти, а що для вас залишиться неприйнятним, і не погоджуйтеся на те, що вам не до вподоби. Не забувайте, що рецепт успіху криється в тому, щоб з душею ставитися до свого заняття, але не забувати про зворотнього зв’язку, щоб розуміти, що саме думають люди (клієнти) про вашу творчість.