Якщо вас пересмикує від однієї лише думки про пилососі, ганчірці і інших домашніх гаджетах, тоді наші рекомендації вам точно знадобляться. Ми зібрали кілька ефективних способів по наведенню порядку, які допоможуть вам підтримувати будинок в чистоті і отримувати задоволення від самого процесу збирання.
- Не приступайте до дії без плану
- Прибирайте кожен день потроху
- Складайте речі, по ходу дії
- Не розтягуйте процес прибирання
- Повертайте речі на місце
- Продумайте систему зберігання
- Грамотно розподіляйте обов’язки
- Приділіть особливу увагу кухні
- Влаштовуйте регулярну ревізію речей
- Не переходьте в іншу кімнату, поки не закінчите в одній
Не приступайте до дії без плану
Тут необхідно згадати німецьких домогосподарок, які по праву вважаються справжніми педантами у всьому, що стосується підтримки чистоти в будинку. І саме це правило лежить в основі німецької системи «Осяйний дім». Іншими словами, перш ніж кидатися на амбразуру, складіть план прибирання і чітко його дотримуйтесь. Так ви заздалегідь зможете оцінити масштаб і не станете бездумно хапатися то за одне, то за інше.
Прибирайте кожен день потроху
Замість того, щоб відкладати неприємний процес на самий останній момент, приділяйте прибирання по 15 хвилин кожен день. І тоді вам залишиться лише підтримувати порядок, а не влаштовувати справжні «пилові баталії». Знайдіть трохи часу, щоб завантажити посудомийну машину, запустити речі в прання, протерти пил або розставити книги на полицях. Якщо ви щодня будете виконувати ці нехитрі маніпуляції, тоді вам не доведеться потім витрачати цілий день на те, щоб змусити будинок виблискувати.
Складайте речі, по ходу дії
Письменник і блогер Лео Батута рекомендує не ускладнювати собі життя і перетворити процес розкладання речей в корисну звичку. Можна, наприклад, взяти контейнер і пройтися з ним по кімнатах, попутно складаючи в нього все, що лежить не на своїх місцях. А потім вам залишиться лише відсортувати потрібні речі і позбутися від мотлоху.
Не розтягуйте процес прибирання
Якщо можна зробити щось прямо зараз, то не варто розтягувати задоволення і відкладати прибирання на потім. Наприклад, прибрати взуття на полицю або повісити акуратно одяг в шафу — справа п’яти хвилин. Зате потім вам не доведеться розгрібати всю гору речей, які скопятся у вас на підлозі й інших вільних поверхнях.
Повертайте речі на місце
Ще одна корисна звичка, яка заощадить вам купу часу і нервів. Тут доречним буде згадати про систему «анонімні ледарки», основою якої стала історія американки Сандри Фелтон, яка розвела в своєму будинку такий бардак, що в один прекрасний день не змогла під купою сміття відшукати свою дисертацію. Саме тоді вона і придумала простий принцип — якщо ви щось взяли, що після використання не забудьте повернути річ на місце. Тоді вам не доведеться перевертати все догори дригом в пошуках потрібного предмета.
Продумайте систему зберігання
Експерти рекомендують визначити кожній речі своє місце в будинку — так ви не будете думати, куди засунути чергові предмети або де знайти життєво необхідний вам прилад. До речі, на сьогоднішній день багато домогосподарки схиляються до вертикальної системи зберігання, так всі речі виявляються на увазі — і можна спокійно взяти щось, не перекладаючи все інше.
Грамотно розподіляйте обов’язки
Якщо у вас є домочадці, то не соромтеся залучати їх до процесу. Розподіліть грамотно всім обов’язки і контролюйте результат. Тоді у вас не буде виникати відчуття, що весь побут тримається на ваших тендітних плечах, і ви зможете трохи більше часу присвячувати собі коханій.
Приділіть особливу увагу кухні
Згідно давньокитайським вченням феншуй, кухонна раковина, наприклад, символізує чистоту і благополуччя у вашій квартирі. Тому привести в порядок раковину — перший крок на шляху до ідеально чистому будинку. І затіваючи прибирання на кухні, приділіть увагу саме цій ділянці, особливо якщо ваша раковина виконана з нержавіючої сталі.
Влаштовуйте регулярну ревізію речей
Ніколи не шкодуйте про старих речах і не збираєте в своїй шафі ті речі, які вам не були потрібні протягом довгого часу. Недарма кажуть, що якщо ви, припустимо, не носили одяг близько року, то значить, вже і не будете її одягати. Те ж саме стосується старих паперів та інших дрібниць. Замість того, щоб чекати, поки речі почнуть витісняти вас з власного будинку, почніть позбавлятися від мотлоху поступово.
Не переходьте в іншу кімнату, поки не закінчите в одній
Візьміть собі за правило щодня прибиратися в одній зоні. Наприклад, сьогодні ви займаєтеся вітальні, завтра спальнею, післязавтра кухнею і так далі. Тільки попередьте всіх домочадців, щоб вони не перетворювали інші приміщення в склад, поки ви выгребаете сміття з основної зони. Інакше є ймовірність розтягнути цей процес до нескінченності.